MMS undersökning om nedladdning ingen överraskning

DN drar på med stor rubrik på förstasidan: “Illegala nedladdare sviker tv:s program” och lutar sin artikel mot MMS undersökning. Och?

Jag vet inte hur många undersökningar tillika rapporter jag läst den senaste tiden som visar hur kraftig ökningen är av såväl konsumtion av ny media (social media) som av gammal media via nya kanaler och på nya sätt. Och jag tror inte att jag är särskilt ensam på den punkten. Bortsett från att rapporten är ny – så saknas nyhetvärdet.

“Just nu håller hela branschen andan… “säger Sorosh Tavakoli, som gjort undersökningen för MMS.

Nja, skulle jag säga. Mina erfarenheter att TV- och film-branschen tvärtom flåsar på utav bara f-n, för att hitta ett sätt att förhålla sig till det som sker. Däremot så har vi ännu inte sätt en vettig strategi. Men det är den åtminstone jag väntar på.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: