The long tail – gratis och på svenska?

long_tail_book.jpg

Den 3 april i år skrev jag några rader om boken “the long tail” av Chris Andersson. Fenomenet “the long tail” har accelererat med webb 2.0-eran och betytt oerhört mycket för många företag som valt att tjäna pengar på nischar istället för hittar. Webb 2.0 har förändrat PR-kommunikatörernas spelplan där “the business of the long tail” har blivit en ny möjlighet.

Jag rekommenderar alla som jobbar med PR att köpa boken och sätta den i ett PR-kommunikativt perspektiv. Nu skriver Martin Jönsson i sin blogg att boken ska komma ut på svenska och dessutom bli gratis. Vilket ger mig anledning till att återigen rekommendera alla mina PR-intresserade läsare att kasta sig över godbiten.

3 Responses

  1. Det kommer också att behövas verktyg att följa flödet av marknaden effektivt.

  2. Martin Jönsson skriver att The Long Tail ska komma ut på svenska. Sedan rekommenderar han även Chris Andersons nästa bok, Free (Gratis).

    Huruvida någon av dessa böcker kommer att delas ut gratis framgår inte riktigt av inlägget, eller hur?

  3. Nej det duger inte att ligga och lata sig i solen. Nu vill jag veta mer om PR 2.0
    😉

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: