Blogginlägg vs pressmeddelande

Johan Larsson publicerade nyss ett inlägg med en länk till dels ett traditionellt pressmeddelande och dels till ett blogginlägg, som berörde exakt samma ämne, båda med Nordnet som avsändare.

Studera gärna de olika uppläggen. Och kommentera. Så som jag ser det är detta ännu ett exempel på hur företag i allt större utsträckning också väljer nya effektiva sätt att kommunicera med såväl media som med marknaden direkt.

Resultatet av blogginlägget? Johan Larsson snappade upp det, och publicerade ett inlägg. Inlägget dök upp i min RSS-läsare. Och förmodligen i några andras. Jag kommenterade det, genom med ett inlägg, med ping och trackbacks. De presenterades och gjordes sökbara i ett gäng söktjänster samt på en del portaler, som i sin tur används som källa för tiotusentals opinonsbildare. OSV. Sen går det av bara farten.

2 Responses

  1. free video <

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: