Inga överraskningar i “Future of Media Report 2007”

 Future Exploration har nyss släppt årets utgåva av “Future of Media Report”. Rapporten var främst tänkt att ligga som underlag för diskussion under “Future of Media Summit 2007” som simultant ägde rum i Silicon Valley och i Sydney.

Jag har inget att rapportera från den fysiska tillställningen, men bifogar gärna  rapporten, som förvisso inte levererar särskilt många nyheter, men ger oss åtminstone vatten på kvarnen och en del nya fakta och intressanta exempel.

future_of_media_report2007.pdf

Ross Dawson ordförande i “Future Exploration Network” skriver inledningsvis i rapporten:

“Most importantly, we are seeing the boundaries of the media industry continue to blur as social media is taken up in the enterprise, blogs become mainstream,
and we all become content creators. “

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: