FEL Dagens Media: “Sociala medier gör INTE pr överflödigt”

I min debatt-artikel i senaste numret av Dagens Media (nr3/08) lyder rubriken: “Sociala medier gör pr överflödigt”. En rubrik som Dagens Media har satt. Ett citat som inte kan ha kommit från mig eftersom jag aldrig sagt eller skrivit det. Ett citat som går stick i stäv med tesen för artikeln ifråga.

Sociala medier gör PR möjligt på ett nytt och effektivt sätt. Sociala medier är en mycket stor och god möjlighet för PR-kommunikatörer att skapa goda relationer med sin marknad. Kanske det bästa sättet. Mitt förslag till rubrik var: “Miljarder PR-kronor i papperskorgen” och syftade på de stora investeringar i traditionell PR som inte har någon som helst effekt. Beklagligt. Och än värre; Dagens Media erbjuder inga möjligheter att dementera eller korrigera felet. Och vad är en ev rättelse i nästa nummer av papperstidningen värd? Noll.

Andra bloggar om: , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: