Nätet störst inflytande på oss

Enligt en undersökning från Hillard and Harris Interactive gjord av Fleishman, så har Internet dubbelt så stor inflytande på marknaden i UK, Tyskland och Frankrike än vad TV:n har.

Undersökningen visar också att andra konsumenter i sociala nätverk har oerhört stort inflytande på marknaden när den ska välja och fatta beslut. Mycket större inflytande än vad företaget som säljer varorna har via sina webbplatser, eller liknande.

66% av respondenterna i UK ansåg att Internet hjälper dem att fatta beslut, men att bara 28% litar på vad företagen informerar om.

Mer än 80% av respondenterna i allmänhet använder nätet för att jämföra priser och produkter innan de köper dem.

“The rapid rise, changing nature, and increasing influence of the Internet should cause marketers to think differently about the entire media and marketing landscape,” said George Terhanian, president of Harris Interactive Europe.

Läs mer på Mike Sachoffs blogg på Webpronews.com.

Andra bloggar om: , , , , ,

One Response

  1. Jättebra webbsida,väldigt informativt.Tack och kolla här också. Jämför priser

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: