Så vill journalisterna ha ditt pressrum

TekGroup International Online Public Relations har låtit göra en undersökning där man försökt ta reda på i vilken utsträckning journalister använder “newsroom”, och vad de önskar få ut av dem.

Kontentan är att en överväldigande majoritet vill att företag har “newsrooms”; att de är lättnavigerade och fulla med all tänkbar information som pressmeddelanden (gärna arkiv), bilder, videor, kontaktpersoner, etc. Och att det går att få informationen som e-post-bevakningar. Inte helt oväntat.

Ett par betänkligheter är dels att TekGroup International Online Public Relations är partiska – de gör pressrum åt företag – dels att det inte framgår hur många journalister som deltagit i undersökningen. Men likväl så råder det nog inga som helst tvivel om att ett pressrum enligt önskemålen ovan skulle underlätta journalisters vardag.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: