Behövs PR-byrån?

Frågan som många i synnerhet mindre företag ställer sig just nu: “Behövs PR-byrån? Det är dyrt. Och möjligheterna att själv komma i kontakt och skapa relationer med såväl opinionsbildare som marknaden direkt har aldrig varit så bra. Å andra sidan är såväl medie- som det kommunikativa landskapet snårigare och mer komplext än någonsin. Och hjälp med att skapa stories och navigera rätt, har aldrig varit mer behövligt.

Personligen så är jag övertygad om att PR-byråerna har ett stort excistensberättigande. Större än någonsin kanske. Så länge de sätter sig in i och utnyttjar de nya möjligheter som ständigt erbjuds. Och leverera tydlig ROI.

Kolla in Marshall Kirkpatricks inlägg på Read Write Webb: “Does Good Tech Need PR?

Andra bloggar om: , , , ,

One Response

  1. Det är som det alltid varit; De som vet vad de ska säga, till vem och hur de når dem – för att få uppmärksamhet som är värdefull för deras affärer – behöver inte någon hjälp.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: