Nu är det bekräftat. Elisabet Höglunds misshandel av MC är en viral kampanj för känt försäkringsbolag. Så alla ni som anat upptåget, eller känt er förvirrade – nu vet ni! Your call!
Läs även andra bloggares åsikter om elisabet höglund, SVT, reporter, rapport, aktuellt, uppdrag granskning, mc, misshandel, medborgarjournalist, journalistik
Filed under: 1, Citizen journalism, Information society, kommunikation, Marketing, Media, New media, PR, Social media, Social network, video, web 2.0 | Tagged: aktuellt, elisabet höglund, journalistik, mc, medborgarjournalist, misshandel, rapport, reporter, svt, uppdrag granskning |
reklam är smuts i världen.
[…] retweet på Twitter går på ett ögonblick. Men antagligen är det som Kristofer Björkman skriver i sitt andra blogginlägg om videon, att detta i själva verket är en viral kampanj från ett […]
[…] 2: Det är en kampanj, säger Dojan. Hans Kullin funderar vidare om det är bra eller dålig reklam. Om folk kanske i själva verket […]
I called it! Feeejk fejk fejk!
http://mockzallad.bloggy.se/rt-mymlan-rt-popfabriken-thomasmattsson
men vad har försäkringsbolaget för ansvar i detta