Ny bok: “Mediedrev 2.0”

Imorgon signerar Paul Ronge sin uppmärksammade bok “När Janne Josefsson ringer – Så klarar du pressen“, på Bokmässan, med påföljande debatt på debattscenen.

Samtidigt lanserar mediekonsulten Karl-Ola Nilsson och vvd på Gullers Grupp Fredrik Runsiö, en helt ny bok på samma tema. Boken heter “Mediedrev 2.0 – en handbok i överlevnad“.

Författare är Karl-Ola Nilsson, mediekonsult och Fredrik Runsiö, vice vd på Gullers Grupp. De har ett gemensamt förflutet som pressekreterare respektive informationschef på fackförbundet Kommunal.

Boken tar sitt avstamp i flera mer eller mindre klassiska exempel på mediedrev som resulterat i ömsom vin och ömsom vatten.

Än har jag själv inte läst någon av dem, men under litteratur om “social media marketing” sticker dem ut och pockar på uppmärksamhet.

Av Kristofer Björkman

One Response

  1. […] Ny bok: “Mediedrev 2.0″Oj, kriskommunikation på den sociala webben – tufft ämne att ge sig på – i synnerhet eftersom det finns så få personer som är både experter på den sociala webben och därtill är erfarna kriskommunikatörer. Blir spännande att recensera – för den kommer väl vara fritt delbar på webben? […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: