Sociala kunder kräver social kundtjänst

Hör du till dem som förstått att sociala kunder kräver social kundtjänst? Men kanske ännu inte riktigt fått ändan ur vagnen…? Bra. Då kanske webinaret “The future of the customer servcie is here” kan bli din kickstart. Om du hör till dem som inte försått eller håller med om ovan nämnda. Bra, då kanske detta webinarium kan få dig på andra tankar?

Min övertygelse är att dina kunder pratar om ditt företag, dina produkter, din bransch i en mångfald av sociala kontexter på webben. En hel del av dem har mer eller mindre direkta eller indirekt frågor som de önskar svar på. Några av dem är med stor sannolikhet osäkra på eller tveksamma till era produkter. Och jag vågar påstå att majoriteten av dem inte söker upp er för att råda bot på ovan nämnda. Vill man konvertera dessa missnöjda, osäkra, tveksamma, oroliga, oinformerade kunder till supernöjda kunder, krävs att kundtjänsten möter dem där de finns, uttrycker sig, och är mottagliga för återkoppling.

Brent Leary, Frank Eliason och Michael Chui, nyckelpersoner på webinariet, alla riktigt vassa på kundrelationer på socaial webben, kommer understryka detta faktum.

Be there or be square!

5 Responses

  1. Jag tycker att företag bör tänka om kundertjänst inte på termer av socialamedier utan på termer av internet trender, dvs personal kommunikation och real time kommunikation.
    Kunder kräver att på samt sätt att företaget har en webbsida, så ska det ge tjänster via chatt eller Twitter 24/7.

  2. […] Sociala kunder kräver social kundtjänst […]

  3. Jag tycker att företag bör få ordning på sin “vanliga” kundtjänst innan dom beger sig ut i dom sociala nätverken. Väldigt många företag klarar inte av att hantera den när kunderna kommer till dom och då har jag svårt att se att man ska räcka till på andra ställen.

    Sen kanske ordet kundtjänst är lite fel? Jag skulle nog kalla det marknadsföring eller införsäljning.. Den digitala världen är inte så olik den fysiska och så går nog att applicera samma regler på båda. Dvs vill du ha nya kunder så får du se till att bege dig dit dom potentiella kunderna finns 🙂

  4. Detta ska bli väldigt intressant för oss på Kundo – jag är bokad till webinariet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: