ToBad för ToGo på Gowalla

Jag är tveksam till ICA’s kampanj på Gowalla, då jag tycker man utnyttjar ett socialt nätverk på ett sätt som i viss mån förstör för användarna.

Den sociala webben bygger till stor del på “sharing is caring” inte på “sharing is profit”. Gowalla har skapats för att låta användarna dela med sig och ta del av intressanta platser dess nätverk besöker, där de sociala aspekterna blivit allt mer framträdande och viktiga för helhetsupplevelsen.

Gowalla har blivit hyfsat populär på kort tid. Användare från 165 länder har delat med sig av ca 600.000 platser runt om i världen.

ICA har med all respekt och heder anammat den sociala webben i sin marknadskommunikation. Men inför lanseringen av sitt nya butikskoncept ToGo har man valt att använda just Gowalla som utgångspunkt för en tävling man kallat To-Go-Walla. Tävlingen går ut på att den som “checkar in” flest gånger på ICA To Go Kungsgatan fram till den 30 mars kl. 12 vinner en IPad. Mer information om To-Go-Walla finns på ToGo-bloggen. Och tävlingen går att följa på To-Go-Wallas kampanjsida, där man kan se vilka som checkat in hur många gånger.

– Det gäller att fånga kundens uppmärksamhet och vi ville gärna prova något nytt, lär Ingrid Jonasson Blank, vVD på ICA detaljhandel, ha sagt till tidningen Resumé.

Enligt Resumé ska To-Go-Walla tjänsten (bloggen/kampanjsajten?) vara utvecklad av pr-byrån Deportivo i samarbete med Teknograd.

Problemet med denna tävling i detta sociala sammanhang är dock att användarna lockas till och dela med sig av en plats till sina vänner/följeslagare, för att de själva kan vinna en IPad. Inte för att informera sitt nätverk vad de som användare är och/eller för att platsen i sig är värd ett besök.

Det här kan man tycka är ett problem för användarna och inte ICA, men de som förstår sig på sociala nätverkets mekanismer inser också att de lever i symbios med varandra.

Tittar vi nu lite närmare på ovan nämnda tävling så ser vi att det är relativt få användare som valt att tävla, och av de som valt, så är det ingen som ansträngt sig särskilt mycket för att försöka vinna IPad:en.

I skrivande stund, och då är det bara två dagar kvar på tävlingen, är det en kille vid namn Petter Lindqvist som leder med 29 incheckningar i ToGo-butiken på Kungsgatan, som är föremål för tävlingen.  Stackars hans vänner, kan man tycka, som tvingas se honom checka in i denna butik stup i kvarten. Troligtvis har samtliga av dem stängt av push-funktionen så att de åtminstone slipper få incheckningarna levererade i mobilen.

Men tittar man ytterligare lite närmare på Petters Gowalla-profil, så kan man konstatera att han bara har tre vänner, och att han gjort förhållandevis få incheckningar totalt sett, varav den överväldigande majoriteten av dem härrör just ToGo-butiken på Kungsgatan. Vid första anblick verkar vi alltså ha att göra med en kille som i princip använder Gowalla enkom för tävlingen. Men det kan nog vara en förhastad slutsats.


Det som dock förbryllar en smula, men gör det hela så intressant, är att Petter (om det nu är samma kille) den 11 januari i år skrev en tweet på Twitter med ordalydelsen “Modebloggarna slår tillbaka mot ICA”, och länk till blogginlägg inte är något annat än syrlig kritik mot ICA. Något som bl a illustreras med videon nedan.



Den som har ögonen med sig kan i bloggen se att det är just Petter Lindqvist som de fakto har producerat videon ifråga.

Kan vi då dra slutsatsen att den potentiella To-Go-Walla-vinnaren är en kritiker till ICA generellt sett, och egentligen bara längtar efter en IPad – som alla andra?

Så mycket för den To-Go-Walla-tävlingen.

34 Responses

  1. Den eviga frågan om hur man FÅR använda de sociala tjänsterna. Innan var det Twitter om man får använda det som megafon, om man måste följa tillbaka och om det verkligen innebär att man läser varje tweet, bryr sig.

    • Johan, utan att veta exakt så strider inga av dessa tilltag mot lagen i juridisk mening, men jag är tämligen övertygad om att användarna är av uppfattningen att de inte bör/ska/får göra så… för det blir inte bra. Var gränsen går är högst subjektiv.
      Personligen har jag mycket svårt för typ “buzzadors” som får betalt för att sprida information. Finns ju t o m företag som systematiserat buzz ur ett kommersiellt perspektiv. Som ex Cravings.se (som nu verkar vara nedlagt?) där bloggare får betalt för att sprida info samt länka till säljarens sida; där varje klick på länken ersätts med en krona. Det vimlar av såna “buzzadors” på den sociala webben, och det känns ju mindre kul.

      • Nej precis, det är inte olagligt och det finns inga sanktioner att ta till för megafoner på tex Twitter (läs Annika Lantz) 🙂 Utan det är upp till användarna att sluta följa etc de som de inte gillar eller bara skriver kassa inlägg. Skulle en kompis spamma mig med inlägg om check-in i tex Gowalla skulle jag be honom/henne sluta.

  2. Hej!
    Eftersom jag är med och hjälper ICA med den här kampanjen tänkte jag bara hugga in och kommentera ett par saker.

    Först kan vi bara snabbt konstatera att tävlingen är en total succé sett till användartalen på Gowalla. I princip sedan tävlingsstart har ICA To Go på Kungsgatan, med några få avbrott, varit “hot spot” på Gowalla. Vad innebär det? Jo, att det är den plats i Sthlm där flest checkar in på tjänsten.

    Låt oss göra en snabb jämförelse med Gowalla-spots i närområdet:
    Stureplan (http://gowalla.com/spots/77815): 127 personer, 207 check-ins.
    Hötorget: 210 personer, 333 check-ins
    ICA To Go Kungsgatan (på 5 dagar): 90 personer, 248 check-ins.

    Ännu mer glädjande är att många av de som checkar in och är med i tävlingen går vidare till att bli fans hos ICA To Go på Facebook (http://bit.ly/ICAToGo_Facebook). Här finns en möjlighet att hitta en riktig relation vid sidan av kampanjen.

    När det gäller att skapa en tävling/belöning inom ett socialt nätverk har vi nog olika åsikter. I den här tävlingen finns inget moment av att du måste posta en viss kommentar, eller att du måste dela incheckningen till Twitter/Facebook. Du kan checka in och skriva att du har fått bra service – eller dålig service. Att följa en vän som med i en tävling, som går till en affär på natten för att checka in (!), tycker jag tvärtom är bra underhållning.

    Jag tror att lojalitet- och belöningssystem för positionering kommer att bli allt vanligare. Det visar inte minst alla de butiker/caféer/affärer i USA som nu börjar använda Foursquare för att belöna stammisar.

    Ledsen för lång kommentar. Tycker att det är bra att du problematiserar frågan om företags närvaro i sociala nätverk, även om jag anser att du har fel i det här fallet.

    /Stefan
    Twitter: @stefanronge

    • Aha… kul. Visste inte att det var du, Stefan, som låg bakom kampanjen. Och tack för kommentar. Gillar långa så länge de är kärnfulla, vilket din är. Tack.
      Som jag nämnde så hyser jag stor respekt för att ICA utnyttjar sociala medier för kommunikation med sin marknad. Så långt – allt mycket gott. Huruvida kampanjen är en “total succé” står förmodligen i direkt relation till de mål ni och ICA satt upp, och är något bara ni och ICA också kan uttala er om. Det har jag ingen uppfattning om. Däremot så tycker jag det är fel att på Gowalla locka personer att checka in på en plats för att vinna en IPad istället för det egentliga syftet; att meddela sin omgivning om en plats värd att informera om. Och att följa en vän till en och samma plats ca 30 gånger under kort tidsrymd, tror jag få av vännerna skulle uppskatta. Men som sagt, eftersom personen bara har tre vänner så är ju det inget större problem. Och det mesta talar för att ICA inte har lyckats skapa någon vettig relation till varken Petter eller hans vänner. Av nämnda skäl.
      Rent krasst har jag väldigt svårt för “köpta relationer”, vilket jag tycker det här angränsar till. Men – håller med dig – finns ingen glasklar skiljelinje. Men det ni och ICA borde försöka följa upp är om ni lyckades skapa bra relation med de som engagerade sig i kampanjen. Något jag är tveksam till som sagt.

      • Men när Starbucks nu i mars låter amerikanska användare bli ‘Baristas’ med dess fördelar på Foursquare, tror du inte det kan skapa en del “checkin-spammande”?

        Hela Foursquare bygger väl på en viss typ av “checkin-spammande” kopplad till ett varumärke? Och som Stefan skriver ovan är det inget som hindrar användarna att tipsa om en kycklingmacka samtidigt som de “spam-checkar” in. Nä, detta går inte att stoppa.

        Det jag tycker Deportivo gjorde fel var att satsa på GoWalla (namnkopplingen till trots) som tjänst. Det är nästan som att köra en kampanj på Bloggy eller Jaiku idag.

      • Vill inte spekulera i om det går att stoppa eller inte. Vet inte ens om gemene man tycker det är önskvärt Men personligen tycker jag det är olyckligt när kommersiella krafter manipulerar med de informella spelregerna.
        Kanske en dålig jämförelse, men der är lika olyckligt som när tidningar lockar med inplastade prylar och/eller prenumerationserbjudanden, vilka till slut blir enda syftet till att tidningen köps, vilket ju inte är någon höjdare för bl a annonsörerna. Systemet slår knut på sig själv.

      • Ganska säker på att jag lästa att Gowalla har fler användare i Sverige än Foursquare.

      • Ganska säker på att jag läst att Gowalla har fler användare i Sverige än Foursquare.

  3. Som sagt, ICA To Go på Facebook har 200 fans, helt utan någon annan marknadsföring än själva tävlingen. Snart lika många fans som Pressbyråns Facebook-sida (som pushas för på Twitter/hemsida/kampanjer).

    Här handlar det förstås om hur ICA To Go väljer att utveckla den relationen och kontaktytorna som skapas. Men att kontaktytan finns där nu och att de har uppstått på grund av att folk (till största delen folk som arbetar, bor och rör sig i området kring ICA To Go) tycker att tävlingen är ett roligt initiativ, är uppenbart.

    Och självklart kommer ICA att följa upp hur den här relationen utvecklas.

    Märkligt också att du nu på Twitter svänger och skriver att det inte är förvånande att folk väljer att checka in när det finns en iPad i potten. Trodde att du argumenterade ovan för att få personer valt att vara med i tävlingen. (För er som inte är på Twitter så är ICA To Go “hot spot” i Stockholm på Gowalla just nu. Igen.)

    Återigen: tycker att det är bra att den här diskussionen uppstår, men när det gäller köpta relationer har du fel. Ingen relation här är köpt. Check-ins belönas, men att vara fan av ICA To Go på Facebook, där den riktiga relationen nu har möjlighet att uppstå – är helt upp till var och en.

    /Stefan

    • Att folk väljer att bli fans till ICA ToGo har jag inget att säga om, mer än att det är ju kul för alla inblandade. Förhoppningsvis tar ICA ToGo chansen att utveckla bra relationer med dessa fans, så att de fortsätter att vara just det.

      Nej, Stefan, jag har inte svängt. Jag anser att det är relativt få användare som valt att tävla, inte minst med tanke på att man kan vinna en IPad. Det är t o m så att jag är förvånad över att det inte är fler, av nämnda anledning. Men detta är bara min subjektiva bedömning.

      Hur många de är, saknar dock betydelse. Det jag var tveksam till är hur man använt Gowalla som underlag för tävlingen. Jag tror inte detta är ett särskilt bra sätt för ICA att skapa bra relationer med sin målgrupp. Och tycker att Petter Lindqvist var ett målande exempel. Vore ju lite paradoxalt om han skulle vinna 😉 Men han kanske är ett fan, trots allt? Vem vet?

      Till sist – att ToGo blir en sk “Hot Spot” titt som tätt betyder inte särskilt mycket, eftersom det är så få incheckningar generellt sett på Gowallas platser.

      Min arbetsplats – MyNewsdesk – har också blivit “Hot Spot” ett flertal tillfällen jämte typ Centralstationen. Och det beror bara på att vi är ca fem pers på RnD som brukar checka in här på morgonen 🙂

      Jag önskar er all lycka till, för jag vill betona, att jag tycker ni gör helt rätt som använder social media i er kunders kommunikation. Fortsätt med det!

  4. Jag tycker idéen är bra och något jag verkligen skulle vilja fungerade. Kampanjen har ju rönt en del medial uppmärksamhet iaf inom den snäva social media-kretsen, men med 90 direkt berörda personer kan man ju fråga sig vad ROI på kampanjen blir i slutändan. Tror tyvärr det är lite för tidigt för sådant här ännu om vi vill prata annat än experimentellt.

    Rätta mig om jag har fel.

    • Det är hög tid för de flesta företag att möta sin målgrupp på den sociala webben. Men det bör göras på ett sätt som skapar bra, riktiga och allra helst varaktiga relationer. Stefans (Deportivo’s) och ICA’s inititativ är gott, men hamnar lite på sniskan, med tävlingen, enligt min mening. Hade varit betydligt bättre i så fall att erbjuda något ur butikens sortiment. Typ: Kom till ToGo-butiken, smaka på våra mackor, ta en bild, kommentera, betygsätt och ladda upp på Gowalla, eller i något annat sammanhang. Eller låta kunderna vara med och påverka sortimentet…?

      • Bra idéer allihop. (dock kunde de som blev founders innan öppning få kaffe – ur sortimentet) Som sagt, tror inte att konceptet är felfritt, men tanken är att input, dialog, påverkan ska kunna se hos ICA To Go på Facebook. Eller i butiken 🙂

        Tack för intressant diskussion!

    • Kul att du gillar idén!
      För att kunna se resultatet (som vi inte kan utvärdera ännu) måste man gå ifrån att räkna huvuden. Det som är intressant är om det skapas en relation till rätt människor, de som bor eller jobbar i området. Då kan 50 engagerade personer vara otroligt betydelsefullt.

      Nu har 93 personer aktivt besökt en ny butik 260 gånger, personer som i många fall förmodligen bor eller arbetar i närområdet, och där de allra flesta blir fans av ICA To Go Facebook. Resultatet hänger på vad som händer med den här grupperingen. Sedan har förstås själva aktiviteten fått uppmärksamhet, även här i grupperingar som ofta arbetar i Stockholms innerstad (PR/reklam etc).

      Ska försöka göra en uppföljande post på http://www.deportivo.se när kampanjen är över. Tack Kristofer och Christoffer för input och diskussion!

      /Stefan

  5. Med tanke på att Gowalla endast har 150.000 aktiva användare (worldwide), så är väl resultatet 200 nya fans på Facebook för ICA’s kampanj ett otroligt bra resultat.

    Att det helt uppenbart inte kommer att gå att räkna någon ROI på de användarna har Stefan och ICA garanterat inte haft som främsta mål.

    Det finns givetvis en mängd andra plattformar där ICA är mer trolig att träffa fler inom sin målgrupp, till samma eller bättre relation som resultat, men jag tycker ändå att det är kul att ICA provar en teknisk plattform som framöver kommer att bli betydligt större i Sverige än vad den är nu.

    • Tjena Magnus, Tack för kommentar.
      Huruvida 200 fans på Facebook är bra eller dåligt får ICA & Co själva avgöra, och står förmodligen och som sagt i direkt relation till uppsatta mål. Jag har dock aldrig kommenterat än mindre ifrågasatt ICA ToGo’s närvaro på Facebook. Utan endast varit tveksam till deras kampanj på och med Gowalla.
      Jag håller med dig om att det är “kul att ICA provar” nya grepp.

    • Att inte räkna någon ROI är väl det jag ser som konstigt då. Stefan, vilka var målen? När var det tänkt att kampanjen skulle anses som lyckad?

      • Jag är också lite nyfiken på vad man ville få ut av kampanjen? Vad är målet med den?
        Det skulle också vara intressant att höra Stefans kommentarer till denna Petter Lindqvists tilltag att i ena stunden driva med ICA på Youtube, för att i andra stunden “checka in” 30 gånger (i skrivande stund) på ToGo Kungsgatan, förmodligen endast för att vinna en iPad. Bara nyfiken….

  6. @Martin Gowalla har fortfarande långt många fler användare än Foursquare i Sverige, så där har du fel. Kanske kommer det att ändras eftersom 4sq ångar på bra i USA, men än är vi inte där.

    Snabba jämförelser spots:
    Sthlms Centralstation, Foursquare vs Gowalla: 248 (4sq) besökare mot 911 (Gowalla) besökare.
    Sthlms Central på Gowalla http://gowalla.com/spots/55033 och 4sq http://foursquare.com/venue/221827
    Vilken spot du än väljer så är det ser det likadant ut.

    @Christoffer och Kristofer
    Den här kampanjen är en rätt liten investering för ICA, ingen annonsering, ingen trad-PR. Tävlingen har marknadsfört sig själv.

    Målet med kampanjen är att nå uppmärksamhet i grupperingar som rör sig i området, nå många av de Gowalla-användare som rör sig i området, att skapa mer långsiktiga kontaktytor till dessa (Facebook ska i allra högsta grad ses som en del av kampanjen). Hittills har också kampanjen genererat över 50 tweets. För att se impressions: http://tweetreach.com/reach?q=ICA+To+Go
    De rent kvantitativa målen kan jag inte posta här, men det ser bra ut när gäller ROI.

    Nu börjar det också komma in feedback och tips om hur To Go kan utveckla sortimentet på Facebook. Om To Go sköter det bra har de en otrolig chans att hålla igång en dialog med kunder och visa upp vad som händer i butiken.

    Pratade precis med Petter, personen som ser ut att vinna. Och han tyckte att det var en annorlunda och kul tävling, som också fått honom att lämna lägenheten på natten för att gå och checka in. Det var också en grundtanke med tävlingen, att få folk att bli engagerade. Att checka in på en butik som inte ens har öppnat. Sen om det är tidigare ICA-kritiker som är med och tävlar och får en positiv upplevelse, desto bättre.

    Hoppas ni är nöjda med dessa svar. Tackar alla för tankar och frågor!

    /Stefan

    • Men då så, Stefan. Bra jobbat. Alla nöjda och glada. To be continued 🙂 Om inte annat så har den här diskussionen skapat en hel del buzz, kanske inte klockrent för ICA ToGo, men det ena ger det andra. Och engagemanget finns ju 🙂
      Vad tror du, man borde ju hinna med drygt 30 check in imorgon innan kl 12, och därmed knipa pallplatsen och iPaden? 😉

  7. Sifforna med jämförelser för Centralstationen mellan Gowalla/4sq var från den här tweeten http://twitter.com/stefanronge/status/11093264154 som jag skrev för ett par dagar sedan. Orkade inte kolla igen. Men Gowalla är betydligt mycket större än Foursquare i Sverige just nu, let there be no doubt.

  8. […] ToBad för ToGo på Gowalla « Newsdesk PR 2.0 […]

  9. Lite intressant att läsa hela det här inlägget där det spekuleras fram och tillbaka om mina åsikter och intressen. Du är dock väldigt fel ute på ett par punkter, och det är tråkigt att bli omnämnd ett antal gånger utan att ha en chans att svara på det. Men du verkar ha fokuserat på att analysera mig som specifik tävlingsdeltagare istället för att analysera kampanjen.

    Nu hittade jag i alla fall inlägget av en slump, och det var rätt roligt att läsa. För det första så var inte ICA-filmen gjord för att förmedla någon syrlig kritik, utan snarare att med glimten i ögat skoja tillbaka med ICA som skojat med bloggvärlden. För det andra så var jag producent och inte avsändare, men ingen av de inblandade tycker illa om ICA på något sätt.

    Hur som helst så tycker jag att ICAs ToGo-tävling i GoWalla var en rolig och lite annorlunda idé, men självklart gick jag med i tävlingen för att jag ville vinna den. Det är lite därför man tävlar…

    • Hej Petter, Kul att du hör av dig. Tack för kommentar.
      Det är klart att du har chans och ska svara om du vill. Det är ju det som är hela poängen med att blogga. Det blir dock lite svårt för mig att höra av mig till alla dem jag skriver om. Hoppas på förståelse för det.
      Jag förstod att filmen skapades för att driva med ICA. Att jag beskrev det som “syrlig kritik” var kanske fel. Men jag menade “kritik” med glimten i ögat.
      Jag har aldrig skrivit att du är “avsändare” till videon utan bara att du var “producent”. Vilket jag snappade upp på bloggen ifråga.
      Jag har aldrig skrivit att de “inblandade tycker illa om ICA” utan bara ställt frågan: “Kan vi då dra slutsatsen att den potentiella To-Go-Walla-vinnaren är en kritiker till ICA generellt sett, och egentligen bara längtar efter en IPad – som alla andra?”
      Nu vet vi svaret på den frågan. Och vi alla är tacksamma för det 🙂

  10. Grabbar (för visst är det 28 svar av herrar här?) Intressant diskussion men det är några saker som studsar upp i bakhuvudet direkt.

    * Finns ICA To-Go som en konceptuell idé sedan tidigare med hyggligt bra strategier eller är det sprunget ur den här aktiviteten (och om det sistnämnda, finns djupare tänk kring det namn man bygger på inför framtiden)?

    * Som hyggligt aktiv person olika “bubblor” kring SM så känner jag igen en bunt av de som vart med i tävlingen. Utan att ha analyserat det här närmre så känns det som om aktiviteten har tryckt in ICA ytterligare i några early adopters medvetande. Gowalla är inte stort och att diskutera ROI (även om det här var “rätt liten investering”) tror jag personligen inte är direkt möjlig. Som Stoffe skriver så är det bara kund och leverantör som vet men lite enkel matematik kring vad inblandade kostar, hummad produktionskostnad mot utfall i tävlingen etc. gör att det nog mest handlar om att klassificera det hela som läropeng (vilket inte är fel i sak)

    * Har svårt att ta till mig “tävlingen är en total succé sett till användartalen på Gowalla”. Kanske är ute och cyklar men vad säger det om någonting? Det är blir snabbt en diskussion där man återigen måste se till mål, vad man vill åstadkomma osv. osv. som alla kommentatorer är väl införstådda med så kanske inte ens ska grotta vidare i det hela…

    Sen har vi det här med “nu har 93 personer aktivt besökt en ny butik 260 gånger”. Min första fråga när jag läser meningen (och vet hur många använder positioneringstjänser av den här typen) är: Hur många av de 260 incheckade personerna har vart inne i butiken, handlat eller gjort ytterligare interaktion med ICA? Eller räcker det med att personerna man vill åt som bor i närområdet, vet om vad Gowalla är, är användare av Gowalla, är intresserade av ICA lyfter upp varumärket i medvetandet just vid det tillfället då de loggar in (även om de inte handlar eller gör mer)?. Den blir lite långdragen får jag en känsla av.

    Vill poängtera att jag inte är emot att företag testar, försöker och är nyfikna på de spelplaner men jag tror att det är jäkligt viktigt att man funderar på hur man använder tekniken, vad det är man gör och för vem man gör det.

    Just my 5 cents.

    • Huvudet på spiken, Tommie! Det var så länge sen som jag skrev denna post, och jag har glömt lite av efterföljande diskussionen. Men jag vill minnas att jag resonerade likt det du gör. Låt oss kasta oss över nästa kampanj av liknande slag, och fortsätta där. För det haglar och lär fortsätta att hagla av såna. Tack för att ni alla finns, för ni gör mitt liv så otroligt mycket mer intressant.

      • Låter som en god idé tycker jag. Blir det bara lite sol kan vi träffas nedanför kontoret och sitta med laptop i hand likt de andra som ska ta över världen.

  11. […] Sett ur ett PR-kommunikativt perspektiv så bör naturligtvis researrangörer som Ving, Fritidsresor, m fl, göra något liknande. Vad kan vara bättre relevant och adekvat PR än så? Att jämföra med det mer tveksamma greppet com ICA gjorde med Gowalla, och som jag rubricerade som “ToBad för ToGo på Gowalla“. […]

  12. […] Sett ur ett PR-kommunikativt perspektiv så bör naturligtvis researrangörer som Ving, Fritidsresor, m fl, göra något liknande. Vad kan vara bättre relevant och adekvat PR än så? Att jämföra med det mer tveksamma greppet com ICA gjorde med Gowalla, och som jag rubricerade som “ToBad för ToGo på Gowalla“. […]

  13. […] Sverige har dock Foursquare och Gowalla (som trots vad ICA ToGo:s representanter sade till mig i mars nog får anses vara på väg ut) […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: