Läs om hur SuperSaverTravel använde Facebook när luftrummet fylldes av vulkanaska

Kolla in hur SuperSaverTravel använde Facebook under problemen med vulkan-aska i luften.

Facebook, en framgångsrik kommunikationskanal för Supersavertravel under krisen med vulkanaskan
Ett gigantiskt askmoln försatte under de gångna veckorna resebranschen i en av de största kriserna i modern tid. Närmare 30 000 av Supersavertravels kunder blev drabbade och behövde komma i kontakt med resebyrån. När trycket på mail och telefon blev för högt på kundtjänst fanns hjälpen för att hantera kriskommunikationen på ett helt annat ställe, Facebook.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: