Facebook fortsätter att växa – 303% i Europa

Mot alla odds – Facebook fortsätter att växa t o m i USA med 38%. Undersökningen sägs komma från Comscore. Men tipset fick jag från Gunnar Lindbergs Nätkoll.

I Europa växte nätverket med 303%. Och i Sydamerika med hela 1055%. Anledningen till att jag skriver “mot alla odds” är att jag själv gjorde bedömningen att de “breda” sociala nätverken skulle tappa mark mot en myriad nischade nätverk. Men nog verkar det som om Facebook står emot.

Enligt Gunnar står MySpace fortfarande och stampar på blyga 3% tillväxt overall.

Andra bloggar om: , , ,

4 Responses

  1. Årneby Dojan! Gunnar Lindberg Årneby!

  2. […] Facebook vs MySpace Jump to Comments Facebook och MySpace, två sociala nätverksjättar. Har alltid uppfattat Facebook som snäppet fetare, säkerligen till följd av den stora Facebook-boomen sommaren 2007, och all publicitet som communityn fick i svenska gammelmedier. Svenne-Banan vet vad Facebook är, men känner han/hon till MySpace? Jag vet inte.. men blev i alla fall överraskad när jag läste att MySpace har nästan dubbelt så mycket besök som Facebook i USA. I juli 2008 noterade MySpace 75,2 miljoner unika besökare, Facebooks motsvarande siffra stannade på “bara” 39,1 miljoner. Och detta trots att Facebook har ökat sin trafik med hela 28 procent jämfört med samma period förra året. MySpace ökade med 8 procent. Utanför USA tycks dock Facebook regera. […]

  3. […] för den sakens skull sluta växa (enligt en undersökning gjord av Comscore, men upphittad hos Newsdesk PR 2.0, har Facebook vuxit med 303% det senaste året). Vad jag menar är att jag inte tror att det finns […]

  4. […] i kasst med att förklarar och utveckla kring sociala nätverk. Om inte annat så kan ju absolut facebooks utveckling illustrera hur stor denna “trenden” är. Men sociala medier är ändå så mycket mer. […]

Leave a comment