Silfwer startar PR-community

Jerry Silfwer – den numer kände PR-konsulten på Springtime tillika Dr Spinn-bloggaren – har startat en PR-community till alla inblandades stora glädje. “PR of Sweden” heter den. Och bygger på Ning‘s sociala nätverkstjänster. Smidigt.

Nätverket öppnade upp igår. Och när jag registrerade mig så hade 63 entusiaster hunnit före. Men några minuter efter min entré var medlemsantalet uppe i närmare 70. Och diskussionen i full gång. Dessutom hade en hel del “grupper” skapats. Vilket inspirerade mig att snabbt starta en för Newsdesk.

Jerry skriver i sin blogg:

“Som kommunikationsrådgivare och PR-konsult är det min fasta övertygelse att alla har ett ansvar mot sig själva att påverka sin omgivning.”

Bra, Jerry. Du lever sannerligen som du lär 😉 Ser fram emot en fortsättning i linje med det.

Andra bloggar om: , , , , ,

6 Responses

  1. […] läste på Newsdesk PR 2.0 att PR-konsulten Jerry Silfwer startat ett community för PR-branschen på Ning och blev genast […]

  2. Nätverkande är så antitekniskt men så starkt i sitt manuella utförande.

  3. […] Spinn har därtill fått ett par positiva omnämnanden hos Newsdesk PR 2.0 och Mindpark. Kolla särskilt in debatten om branschens kunskap om sociala medier hos PR of Sweden. […]

  4. […] men eftersom Kristofer Björkman på Newsdesk PR 2.0 så entusiastiskt har engagerat sig i att lyfta fram nya satsningar så bjuder jag på PR-råden just […]

  5. […] Silfwer startar PR-community […]

  6. […] Silfwer startar PR-community #nostalgi Någon som minns den här? Nostalgi. Eller vad säger du Jeanette Agnrud – vi måste snacka snart. Tror att bollen ligger hos mig, någonstans i min extremt överfulla inkorg! […]

Leave a comment