Varför är EventBuzz bättre än Twingly Channel?

Med anledning av mitt blogginlägg "Twittrarna snabbaste rapporteringen från Melodifestivalen i Expressen just nu" fick jag ett svar från Anders på Aitellu som argumenterar att EventBuzz gav dig en bättre rapportering från Melodifestivalen än Twingly Channel. Jag uppskattar återkopplingen, men har i skrivande stund inga kommentarer till detta, utan överlåter till de som följer min blogg att kommentera. Men – heja Aitellu, Twingly, och alla andra som driver utvecklingen framåt.

Hälsar Kristofer

———- Forwarded message ———-
From: Anders Bjurström <anders@aitellu.com>
Date: 2010/2/17
Subject: Aitellu – "Twittrarna snabbaste rapporteringen från Melodifestivalen i Expressen just nu"
To: kristofer@newsdesk.se

Hej Kristofer,
Hoppas att allt är bra med dig.

Följer din blogg "Newsdesk PR 2.0", där jag såg din post "Twittrarna snabbaste rapporteringen från Melodifestivalen i Expressen just nu".

Tänkte bara informera dig att vi har byggt en tjänst där man via siten www.eventbuzz.se  kan följa bloggarnas och mikrobloggarnas rapportering om Melodifestivalen. 

Varför är denna site bättre än alla andra siter om Melodifestivalen!!!!
Detta är som du själv skriver om i din blogg flera andra siter som följer Melodifestivalen, men på www.eventbuzz.se har vi även kopplat in Aitellus språkförståelse och genom detta ser vi inte bara vilka artister och låtar det bloggas mest om, vi ser även vilka artister och låtar som är svenska folkets favoriter (enkelt kan man säga att vi mäter förhållandet mellan positiva och negativa åsikter balanserat med antalet inlägg och inläggens ålder). 

Varje artist har sin egen mätare på EventBuzz.se och dessa mätare syns även på andra saiter som valt att nyttja våra olika mätare kring sin egen rapportering om Melodifestivalen:

Kolla in pressmeddelandet jag bifogat, där ser du att våra realtidsberäkning kring vilka artister som var svenska folkets favoriter och "ofavoriter" stämmer väldigt bra med verkligheten utifrån hur låtarna placerade i Melodifestivalen.

Bifogar också här länken till pressmeddelandet som finns hos er (dock ser man inte graferna hos er, dessa ser man i det bifogade pressmeddelandet):

Tveka inte att kontakta mig om du vill ha nått mer "matnyttigt" och exklusivt kring detta.

Fram tills vi hörs, ha det så bra, och lycka till med er ambition med att bli den bästa bloggen inom marknadsföring (såg att PR2.0 är nominerad till Sveriges bästa blogg inom marknadsföring).

///Anders

******************************************************'

MVH,
Anders Bjurström | Product Manager
Aitellu AB
Vasaplatsen 2 | SE-411 32 Göteborg
Phone: +46(0)31 10 77 40 | Mobile: +46(0)733 70 70 41
anders.bjurstrom@aitellu.com | www.aitellu.com
Twitter: twitter.com/Aitellu

Posted via email from mynewsdesk’s posterous

One Response

  1. […] Varför är EventBuzz bättre än Twingly Channel?Det känns som om omvärldsbevakarna generellt är trötta på att vara tre steg bakom utvecklingen hela tiden och växlar upp. […]

Leave a comment